CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 16, 2011

Pabila Ustaz Azhar Idrus menjawab soalanku.wakakakkaa~~

*KLIK GAMBA NK WAK BESAR


 Bismillahirrahmanirrahim :)

 “Apabila engkau melewati taman-taman syurga, berlabuhlah di sana.”
Ada sahabat bertanya, “Apakah taman-taman syurga itu.?”
Baginda menjawab,  “Majlis-majlis ilmu.” (HR Thabrani)


Menarik tak tajuk kat atas tu? Di sini saya nak berkongsi ilmu,kongsi pengetahuan, dan kongsi kegembiraan saya. Saya memang minat dengan cara pengajaran UAI nih,sokmo jugaklah bertepek dekat page ustaz di pesbuk. Kat situ, boleh belajar agama free of charge(tapi bil internet kene bayorlah). Belajar mendalami agama Islam,tanye soalan dekat situ pon ramai sahabat2 yang tolong jawab dan tidak ketinggalan jugak UAI(original) yang jawab sendiri. Kalau ada sebarang kemusykilan terhadap apa yang kita lakukan, ade masalah bab2 agama, tanya jer dekat situ, InsyaAllah segala persoalan yang bermain di minda akan terjawab. Satu lagi, kalau nak tambah ilmu agama, belilah buku Anda Bertanya UAI..murah jer,rm15(promote nih)...heheh...gambar2 di bawah ni saya saje nk kongsi2...ustaz jawab 4 je soalan saya...syukur alhamdulillah..gembira tak terkater...saya sedang tunggu buku UAI versi ke-2 pulok! heheh itu sahaja drpd saya. syukran! =)



Buku saya punya~ hihihihi rindu buku nim...dua bulan dop jumper..semoga dia jaga molek buku ambe nim ^__^



1#
Soalan pertama yang dijawab oleh ustaz.heheh saya tanya soalan ni sebab tertanya2 sangat, pasal tahun lepas ade lawan futsal depan bukan mahram ramai sangat,cikgu2 lelaki pon ramai.tak sangke pulak haram hukumnya.InsyaAllah,lepas ni x nak main dah huhuh. *perempuan dop molek main bola =='




2#

Soalan kedua ustaz jawab. Tak semua bende kita buat,Allah suke kan? so, saya takut mende yang saya buat akan membawa kemurkaanNya. soalan ni memang berdasarkan diri saya.kawan saya,bukan mahram ,dia ada pinjam buku saya dan tak pulangkan lagi,pasal tu saya tanya awal2, apa hukumnya kalau berjumpa dengan dia atas urusan tersebut.Alhamdulillah,terjawab jugak akhirnya.*mujur x jadi jumpe wakakakkakaa :p







3#
Ambe tanye soalan ni bukan sebab galok gatal gelenyai nk nikoh. saje nk tambah ilmu, sebab mase tu bace artikel ade orang komen nikah dengan kahwin tu lain.hik3 husnudzon!







4#
 Soalan ni datangnya daripada kemusykilan sahabat saya sendiri,Mina Najmina namanya.die tertanye2 ape hukum kalau die sokong korea2 ni.jadi saya tolong dia dan alhamdulillah ustaz jawab....kita bukan sokong agamanya,tapi sokong maksiat yang dilakukan..semoga kita terhindar daripada melakukan perkara yang tidak berfaedah ni ye, InsyaAllah :) *ambe layan gop korea T_T


_________________________________________
saya rasa nak share samting interesting. gambar yang berkata2.
'a picture speaks louder than words?' wakakakka dok auw ar tuh betul ke dop grammar,pakat tulis jer..biar ar nak share gok gamba2 yang disisipkan dgn kata2 nasihat nih.semoga apa yang disampaikan dapat manfaat bersama. jom layan kata2 hikmah UAI~ 












#kalau ada kemusykilan apa2 tentang soal agama, meh sini datang page nih, page ustaz azhar idrus yg original punyer dan page koleksi soalan2 yg diajukan oleh sahabat2 di page ustaz yg dh di printscreenkan..like ramai2 ye..marilah sama2 kita kejar ilmu akhirat...rase tenang hati ni bila mendekati para ulama'...InsyaAllah kita selamat dunia akhirat...Semoga Allah merahmati sahabat2 sekalian.. Terima kasih sudi melayan entry nih. dulu post dh sebenornye entry ni..saje edit semula..ambe mintak kebenaran dh dgn isteri ustaz..hik3 ;)




JOM KE :