CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, April 27, 2017

Ujian

Dua tahun menyepi,
Struggle dengan kehidupan yang seolah dirasa kadang terumbang ambing,
kadang berputar,
kadang dihayun tinggi-tinggi,
tapi banyaknya disembam ke pusat bumi;
dihenyak bertubi-tubi dengan ujian keimanan.

“Apakah manusia itu mengira, bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: “Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, sehingga Allah mengetahui orang-orang yang benar dan pendusta.”
(Q.S. al-Ankabut [29]: 2-3)

Bertahun-tahun mencari jawapan kepada persoalan ;

Kenapa aku diuji?
Kenapa aku?
Kenapa?

Jawapan sebanar ada pada fitrah kita;

"Sebab Allah nak bagi aku Syurga." -Al.Arifi

Makin hebat ujian diberi, makin jelas visual keindahan syurga di mata.
Mungkin tidak layak sama sekali,
tapi ini salah satu cara untuk bersangka baik dengan Allah.

Sentiasa pujuk hati,
optimislah dengan ujian Dia.
Mungkin selama kita diuji,
kita terlalu resah mencari solusi sendiri dan tidak endah dengan Sang Pemberi Ujian.

Untuk kali ini bila diuji lagi....

Tepuk hati,
Tanya diri ;

" Bila lagi nak rasa kebergantungan pada Allah? "








Friday, February 6, 2015

Treat.

Kita hidup dalam society.
Realiti ke alam maya ke,
Dua dua life kena bagi benefits.
Bukan cuma tunjuk siapa kita,
Tapi moga kita tiada nanti,
Ada kebaikan dan pahala kita yang boleh bawa mati,
Hidup bukan cuma baik sorang sorang,
Bukan jaga perangai jaga diri dengan Allah sahaja,
Tapi dengan makhluq DIA juga.
Doa manusia,
Berguna.
Toksah jadi manusia yang sibuk sebar benci kan keburukan, bencikan dosa,
Tapi hakikatnya kita yang mulakan.
Moga usah jadi manusia backup buat dosa kerna kata diri tidak sempurna tapi bila ada nyawa terjerumus dosa kau kafirkan dia sampai mati.
Moga kita usah jadi manusia bila fakta diri indah indah saja, bio di alam maya konsep ketuhanan saja, tapi bila tinggalkan jejak atau komen pada manusia lain,
Kau tolak akhlaq jauh jauh dan kurang ajar tak tentu hala.
Ketenangan datang cara layanan dan cara bawak diri kita kepada Tuhan dan cara layanan kita kepada segala isi dunia dan kejadian Tuhan.
Ambil tahu.
Benda yang tak terkesan pada kita mungkin terkesan pada orang lain.
Treat people as how you want to be treated.
Personaliti dan adab tu dua perkara berbeza. Jaga akhlaq tak akan pernah hilangkan personaliti kita.
Sayangkan Allah harus seiring dengan action. Allah adil. Bila kita niat yang baik sekali, walau tak buat pun, Allah catat kebaikan pada kita. Bila kita buat lagi Allah catat berganda ganda kebaikan. Bila kita niat jahat tapi tak jadi buat, Allah catat kebaikan. Bila kita niat jahat dan buat jahat. Satuuu je kejahatan Allah catat.
Pemurahkan?

Catatan tu bukan buat popular awak, buat bawak sama sama bila meninggal nanti ;’)

kata nak jumpa kat syurga Allah kan.

Wednesday, February 4, 2015

Padamkan taipan



Taip
Padam



Taip
Padam


Tak tahu nak cerita apa lagi.
Tak tahu nak jadi clingy ke yang diam2.
Nak tanya khabar rasa menggedik pulak.
Nak buat-buat tersalah taip so lame lah.
Nak luah rasa yang dah lama bertahan ni,
tempat luah yang sepatutnya tu buat2 tak heran.


Cerita pasal hati sampai mati tak habis. 
Ada masa aku lupa pada perasaan yang mendengar. 
Ada masa lebih baik berahsia daripada bercerita. 



Ada masa aku rasa
Diam . Sunyi . Bisu 
itu lebih indah. 
Lebih tenang 
dari dunia yang bising di luar sana..


Tapi kalaulah,
dalam diam2 doa aku buat kau,
dalam diam2 jugak kau titipkan nama aku,
dalam bait doa kau.
Setiapnya.

Ah,kalaulah kan.....

Tuesday, February 3, 2015

Kerna bukan aku.







Semanis apa pun puisi yang ku tulis untukmu,
Sehebat mana pun lukisan madah ku ukir tentangmu,
Secantik mana pun lakaran kasih yang ku tekap perihalmu,

semuanya terasa biasa saja untuk kau baca.

-Sebab memang bukan aku orang yang kau cinta.

Hmmm.


Thursday, January 29, 2015

Luka



Bukan Allah taktahu,
Hati mu sedang perit tahan luka.

Bahkan DIA lebih Mengetahui.

Tapi ketahuilah,
Sedalam mana pun luka di hatimu,
Masih punya insan yang jauh lebih terluka.

Luka bukan untuk tatapan.
Luka itu bukan untuk hebahan.
Apatah lagi untuk di simpati.

"Tapi luka itu ujian, 
Untuk kita kembali pada Tuhan."


Kerna kita hamba.



Seperti mana kehidupan kita yang tak akan kekal selamanya,

Seperti mana sesetengah rasa cinta dan kasih sayang kita yang tak akan abadi selamanya,

Sepertimana ujian dan nikmat yang dipinjamkan sementara,

Maka apakah yang membuat kita merasa bahawa semua ujian,derita,kesulitan,dugaan dan kesakitan ini akan kekal selamanya?

Kerna kita hamba,
Kita pantas diuji.

Sabar dan ikhlas,
Itulah Islam teman.

Wednesday, January 28, 2015

PENANTIAN



Nampaknya sampai sekarang pun
kau masih tak mampu beri sebarang bukti.

Atau janji.
Atau tali.

Untuk hati yang menanti.

Atau aku patut lari?


Dan tersedar aku dari lamunan senja..
Lalu monologku berkata..

"Seperti yang sudah dijangka. 
Aku bukanlah bidadari itu..."


Monday, December 9, 2013

Aku juga ingin terbang menebarkan sayapMu

Blog sudah lama bersarang. 
Hati ini juga.
Bersarang dengan karat jahiliyyah.
Bersarang dengan noda dunia.
Bersarang dengan cinta anta-enti.
Bersarang dengan muzik kepapaan.
Bersarang dengan khayalan sarakah.
Bersarang dengan kejaran kefemesan.
Bersarang dengan qalbun zina.
Bersarang dengan ideologi mundur.
Bersarang dengan riyak takbur ujub.
Bersarang dengan godaan syaitonirrojim.



Mungkin hati dan jiwa yang dinodai maksiat ini merindui sesuatu.
Ya, kukira apa yang kurindu itu masih bernyawa.
Kerna ku juga sebahagian dari ummah yg kian bobrok akhlak,
Terkial2 mencari nafas yang sedang bernyawa.
Rindu yang masih tersisa.



Rinduku pada kalam dakwah sahabat.

Rinduku pada nasihat yang menyentap.
Rinduku pada ukhuwwah lillahi rabbuna.
Rinduku pada qasidah para habibullah.
Rinduku pada zikir terapi qalbi.
Rinduku pada qiam meratapi malam.
Rinduku pada srikandi solehah.
Rinduku pada lagu berentap doa.

Atau rindu yang ku lafazkan, adanya pada Allah?

Kerna jauhnya aku dari Allah, rinduku tak terjawab.
Kerna jauhnya aku dari kalam Allah, rinduku tak terbalas.
Kerna jauhnya aku dari pandangan Allah, rinduku terhijab.

Hijrah diri!
Pasakkan niat baru!
Tajdid niat tu!
Suburkan jihad diri!
Kuatkan azam !
Eratkan mahabbah ma'a Allah!
Istiqamah lillah!

Mudah untuk menaip,
namun sukar untuk dilaksanakan.


"Sahabat, syorga bukan untuk org manja.Kuat lah woi.",sapa dia.

"Sahabat, syorga itu mahal.Hanya untuk org yg berjuang demi agamaNya,bukan hanya pandai menyeru sahaja,amalnya tidak.",dia kata lagi.

"Sahabat, nak pergi syorga,pimpin tangan aku sekali.Jangan selfish.Tak acilah kau sorang beriya-iya mahu ke sana,aku dipinggirkan.",bilang dia.


Aku tersenyum sepi.
Masih ada yang berjiwa nurani.
Namun bukan mudah, bernafas dalam jiwa hamba.
Arghhh lupakan!
Kena cuba jugak.
Cuba menghindarkan pesona maya.
Cuba menghindarkan buaian kelekaan.
Kerna murkaNya pasti menghukum leka.



Hakikatnya kini,  
Ummah sekarang sedang tenat.
Aku juga lemas dalam ketenatan ini.
Dengan kerajaan taghut ini.
Pemimpin berdekah-dekah hidup mewah.
Rakyat marhaen tersepai menggapai-gapai untuk hidup.
Nur Islam semakin sirna ditelan puak zalim.

Sudah.....
Tiba masanya,
untuk kita bangkit bersama.
dan kembali pada Yang Esa.

dan menyinari jasad Ummah ini,
dengan Nur Islamiyyah,

hingga jasad kita rebah ke dalam Bumi,
dan kembali pada Yang Esa.

Allah sebagai matlamat.
Allah sebagai cita-cita.

Cita-cita Penghuni Syurga.
Terbang ke Syurga,
dengan menapak di Bumi yang Hina.

Akhirat di hati.
Dunya di kaki.
Yakin Allah akan mengadili.

Moga Allah redha. Moga Allah rahmat. Moga Allah berkat.





Friday, August 16, 2013

Bersangka Baiklah Wahai Ukhti...




    •  
      CINTA
      Bila aku bercakap mengenainya, bukan menunjukkan aku jiwang...
      Tetapi ia merupakan Satu FITRAH yang ada pada setiap manusia...

      LUAHAN HATI
      Bila aku berbincang mengenainya, jangan anggap aku lemah
      kerana hati perempuan sememangnya lembut untuk difahami...

      PERJUANGAN
      Bila aku sebut tentangnya,
      baru engkau pandang tinggi padaku...
      Tapi, bukan itu yang aku mahu, kerana aku ikhlas
      untuk memperjuangkan Islam di muka bumi hanya kerana Allah,bukan kerana perhatian yg kau berikan terhadapku...



      JODOH DAN PERTEMUAN ♥ 
      Bila aku bangkitkan hal ini, jangan anggap aku terburu2,
      malah ianya hanya untuk persiapan yang aku inginkan untuk
      melahirkan generasi2 yang berjuang di jalan Allah...



       (✿◠‿◠)

Monday, June 24, 2013

Nak redha Allah tak?

Sebenarnya kita nak yang mana?

Mulut kata, "Mestilah nak redha Allah!"

Hati kata, "Tapi aku sayangkan jahiliyah."


Mulut kata, "Jom kita sembah Allah."

Hati kata, "Alaa tak payahlah solat subuh berjemaah. Mengantuk kot."

Mulut kata, "Aku nak berubah."

Hati kata, "Alamak, mesti payah."

Kita nak yang mana?

Redha Allah dalam kebencian manusia. Atau redha manusia dalam kemurkaan Allah?

Nak syurga dunia dan neraka selamanya. Atau penjara dunia dan syurga selamanya?

Nak hidup bertuhan, mati beriman. Atau nak hidup dalam khayalan, mati dalam kekufuran?

Sama ada kau, aku, dia, mereka, awak, anda, kalian, kita, semuanya tak terlepas daripada ujian. Malah, ujian nafsu dan iman memang sentiasa jadi cabaran.

Friday, September 14, 2012

Pesanan PENTING buat LELAKI!



Pesanan buat Lelaki~

Ada satu pesanan penting yang saya nak bagitau pada lelaki. Yang saya kira sangat-sangat penting.

Tolong jangan puji kecantikan seseorang wanita itu di hadapannya. Hatta, jangan puji apa-apapun berkaitan dengan diri seseorang wanita itu di hadapannya.

Tambah-tambah, jangan puji jika kamu menyukainya.

Kecuali dengan satu syarat,

Jika wanita itu isteri kamu, maka pujilah tanpa henti.

Tapi, jika tidak, JANGAN PUJI.

Kenapa?

Kerana wanita itu SANGAT LEMAH dengan pujian.

Saya mohon, jangan rapuhkan hati seorang wanita dengan pujian.

Pujian itu menghancurkan.

Membunuh kekentalan hati seorang wanita.

Jika tak tahan sangat nak puji, pujilah depan orang lain atau didlm hati. Jangan sampai dia tahu kamu sedang memujinya.

Tolong ya.

Wanita itu halus hatinya. Percikan pujian mampu membunga rasa, jiwa makin terjentik bila Syaitan membisik bersama.

Kasihanilah wanita. :')

Friday, August 24, 2012

Betulkan niat...Lillah!



Ramai berlumba-lumba nak jadi ‘SOLEH SOLEHAH’ 
tapi sayang,
niat bukan kerana ALLAH,
tetapi niat semata-mata untuk 
mendapat pasangan yang ‘SOLEH SOLEHAH’..



Ruginya kita...kerana dunia, kita berubah..
kerana dunia, kita usaha..
kerana dunia kita berkorban 
tapi tidak bertunjangkan Lillahi Ta’ala..


Alangkah ruginya kita kerana tidak berusaha

untuk cuba rasai nikmat CINTA ALLAH..
Tetapi hanya cinta makhluknya 
yang kita dambakan..
Rugi, serugi, ruginya..!



Muhasabah bersama..
: betulkan niat hanya kerana ALLAH :

: Berubahlah kerana Allah :

Wednesday, May 30, 2012

AURAT KAKI YANG SERING DIABAIKAN




> Wahai wanita, apakah yang akan TERDETIK di hatimu apabila ada seorang LELAKI yang MENEGURMU :


"KAKI JUGA AURAT, tidakkah kamu MENGETAHUINYA wahai wanita.."

Apakah yang terlintas di hati dan fikiranmu? MALU? Kerana lelaki juga mengetahui batas AURAT seorang wanita tetapi kamu TIDAK SEDAR atau BUAT-BUAT TIDAK TAHU akan aurat kakimu?

p/s : Kaki juga aurat, aurat yang SERING DIABAIKAN oleh kaum wanita..maka, BERSTOKINLAH..tidak sempurnalah istilah "tutup aurat" itu jika hanya tutup separuh-separuhkan? Lagipun bila kita SOLAT, kita mesti tutup kaki..jika ternampak, hukum solat jadi TIDAK SAH..bergaya dan berfesyen tiada salahnya asal menepati syarak dan baik niatnya..adakah kita RELA DIBAKAR Api Neraka hanya kerana kita mengambil ringan akan hal ini?


♥ Ku RELA stokin kakiku BASAH terkena air yang melimpah daripada kakiku TERKENA PECIKKAN API NERAKA ♥


Wallahua'lam~

Friday, March 9, 2012

C.I.N.T.A (^__^)v


♥~Jika dirimu jatuh cinta, maka diamkanlah. Ini kerana syaitan cuba menyelinap masuk untuk jadikannya cinta bernafsu. Jika dirinya bukan untukmu, redhailah kerana Allah S.W.T pasti menyediakan seseorang yang lebih beriman untukmu.~




~✿ Diamku, bukan kerana membenci kehadirannya tetapi ingin menjaga kesuciannya. Hanya Allah S.W.T yang Maha Mengetahui.

Kita DIAM bukan bermakna kita membenci sesuatu, tetapi mungkin kita ingin menjadikan ia lebih baik. Pernahkah kita terfikir, jika kita hanyut dalam cinta tanpa ikatan yang sah, ia bakal menjadi satu masalah untuk kita kerana kita sentiasa bergelumang dengan dosa.


~✿  Ramai yang berkata, jika kita diam, bagaimana si dia hendak tahu tentang perasaan kita?

Ingat, setiap apa yang berlaku di dunia ini, semuanya telah di aturkan oleh Allah S.W.T. Jangan risau jika mereka tidak tahu tentang perasaan kalian, tetapi risaulah andai dirimu tidak berupaya untuk menepis dan mengawal perasaan tersebut terhadap seseorang yang tidak halal bagi dirimu.




Jika benar cinta itu kerana Allah S.W.T, maka biarkanlah ia mengalir mengikuti aliran Allah S.W.T kerana hakikatnya ia berhulu dari Allah S.W.T maka ia pun berhilir hanya kepada Allah S.W.T.

Ingat, bagaimana kita hendak mencintai seseorang andai kita tidak berusaha untuk kenal dan cintai Sang Penciptanya.

Banyak lagi tugas kita di dunia ini terhadap agama kita. Jangan disebabkan terlalu mengejar cinta manusia, tugas sebagai seorang pendakwah juga kita tidak peduli. Jangan terlalu asyik dengan kehidupan dunia kerana itu hanyalah sementara.

Utamakan akhirat, kerana ia akan kekal abadi. Jika betul-betul sudah bersedia maka kahwinlah.





Untuk Hawa..

 Apabila lelaki mengatakan dirimu seorang yang sombong, itu lebih baik kerana itu menandakan dirimu sukar untuk didekati dan kamu telah berusaha untuk menjaga dirimu dan dirinya juga. 





Untuk Adam..

 Mereka sombong kerana mereka ingin menjaga pergaulan mereka, dan mereka berusaha untuk menghindari dirinya serta dirimu bergelumang dengan dosa. Bersyukurlah kerana dia, anda terselamat dari melakukan dosa. Hormatilah keputusan mereka dan jagalah mereka mengikut peraturan yang telah di tetapkan di dalam Islam. 






Bisik hatiku:

"Jika namamu yang ditulis di Luh Mahfuz untuk diriku, nescaya rasa cinta itu akan Allah tanamkan dalam diri kita. Tugas pertamaku bukan mencari dirimu tetapi mensolehahkan diriku."

"Sukar untuk mencari soleh dirimu andai solehahku tidak setanding dengan kesolehahanmu. Janji Allah pastiku pegang dalam misi mencari diri 'Lelaki yang baik untuk wanita yang baik."





Ya Allah...

Seandainya rindu ini suci maka kuatkanlah...

Seandainya ukhuwah ini kudus maka panjangkanlah...

Seandainya ingatan ini berfaedah maka teruskanlah...


Seandainya luka ini berhikmah maka biarkanlah...





-via copy paste ;)

Sunday, January 8, 2012

Sunnah Nabi Muhammad S.A.W



Bismillahirrahmanirrahim..


Dalam kehidupan sehari-hari ada kala kita mungkin telah melampaui batas. Imaginasi kotor, percakapan dan perbuatan yang tidak betul menjadikan kita selalunya semakin jauh dengan Allah. Tetapi itulah kita manusia, tak lari dari kesilapan...dan mujurlah Allah selalu membuka pintu taubat kepada kita, agar dapat kita meneruskan perjalanan menuju akhirat dengan lebih berkat. Hendaknya kita selalu menjaga tujuh sunnah Nabi Muhammad SAW setiap hari. Ketujuh sunnah Nabi Muhammad SAW itu adalah :




Pertama :

Tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya. Pastinya doa mudah termakbul dan menjadikan kita semakin hampir dengan Allah.

Allah menjamin Nabi Muhammad SAW, para sahabat dan seluruh umat Islam yang menerjakan solat tahajjud mendapat tempat yang istimewa dan terpuji melalui surah al-Israk, ayat 79 :-
"Pada sebahagian malam hari, solat tahajjudlah sebagai suatu ibadah tambahan bagimu, mudah-mudahan Tuhanmu mengangkatmu ke tempat yang terpuji."

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud :-
"Keadaan yang paling hampir antara seorang hamba dengan Tuhannya ialah sewaktu dia sujud. Maka perbanyakkan doa pada waktu itu."



Kedua :

Membaca Al-Quran sebelum terbit matahari, alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca Al-Quran terlebih dahulu dengan penuh pemahaman dan penghayatan. Paling tidak juga sesibuk manapun kita, bacalah ayat 3Qul, atau ayat Kursi sambil mata menatap ayat-ayat suci tersebut.

Membaca al-Quran adalah amalan mulia. Sesiapa yang membacanya akan dianugerahkan 
pahala berlipat ganda pada setiap huruf yang dibaca seperti sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:
“Sesiapa yang membaca satu huruf daripada al-Quran, maka dia akan mendapat satu kebaikan, dan satu kebaikan itu nilainya sepuluh kali ganda seumpamanya. Aku tidak berkata bahawa, Alif Lam Mim itu adalah satu huruf, tetapi Alif satu huruf, Lam satu huruf dan Mim satu huruf.” – (Hadis riwayat al-Tirmizi)





Ketiga :

Jangan tinggalkan masjid terutama buat kaum lelaki bagi mengerjakan solat berjemaah. Sebelum melangkah ke mana pun langkahkan kaki ke masjid, kerana masjid merupakan pusat keberkahan, bukan kerana panggilan muadzin tetapi panggilan Allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan rumah Allah.

Rasulullah SAW bersabda :
“Barangsiapa yang pergi menuju masjid untuk solat berjemaah, maka satu langkah akan menghapuskan satu kesalahan dan satu langkah lainnya akan ditulis sebagai satu kebajikan untuknya, baik ketika pergi mahupun pulangnya.” (Riwayat Ahmad)




Keempat :

Jaga solat dhuha, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha. Yakinlah, kesan solat dhuha sangat dasyat dalam mendatangkan rezeki yang tidak disangka-sangka.

Dari Abu Hurairah RA dari Nabi SAW bersabda:
"Bahawasanya di syurga ada pintu yang dinamakan, 'Dhuha'. Maka jika kamu datang hari kiamat kelak, serulah (malaikat) penyeru: manakah orang-orang yang telah mengerjakan solat Dhuha? Inilah pintu kamu, silakan masuk ke dalam dengan rahmat Allah."
 (Riwayat Al-Tabrani)



Kelima :


Jaga sedekah setiap hari, Allah menyukai orang yang bersedekah, dan malaikat Allah selalu mendoakan kepada kepada orang yang bersedekah setiap hari. Percayalah, sedekah yang diberikan akan dibalas oleh Allah berlipat kali ganda.

"Takutlah neraka walaupun dengan bersedekah sebelah kurma, kiranya tidak berupaya, maka bercakaplah dengan perkataan yang baik (menjadi sedekah juga bagimu )" (Al-Hadith)




Keenam :

Jaga wudhu' terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang selalu dalam keadaan berwudhu'. Kata khalifah Ali bin Abu Talib, "Orang yang selalu berwudhu' senantiasa ia akan merasa selalu solat walau ia sedang tidak solat dan dijaga oleh malaikat dengan dua doa, ampunilah dosa dan sayangi dia ya Allah."

wudhu dapat memberi cahaya di akhirat.
”Sesungguhnya umatku dipanggil pada Hari Kiamat dalam keadaan bercahaya wajah-wajah, tangan-tangan & kaki-kaki mereka kerana bekas wudhu (Riwayat Bukhori & Muslim)”




Ketujuh :


Amalkan istighfar setiap saat. Dengan istighfar, masalah yang terjadi berpunca dari dosa 
yang kita lakukan akan dijauhkan oleh Allah.

Rasulullah SAW bersabda :-
"Sesungguhnya hatiku lupa (tidak ingat kepada Allah) dan sesungguhnya aku meminta ampun daripada Allah setiap hari 100 kali."


_______________________________________________



Alhamdulillah....syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan izinNya saya dapat menyelesaikan tugas da'wah saya pada minggu ini. Ilmu yang dikongsi semoga mendapat manfaat bersama. Yang baik semuanya datang daripada Allah s.w.t dan yang buruk datang daripada kelemahan diri saya sendiri. Kita sebagai ummat Islam seharusnya saling ingat-mengingati di antara satu sama lain. Di kesempatan ini juga saya mengambil peluang untuk berkongsi sunnah Nabi Muhammad SAW yang dilakukan baginda pada setiap hari. Ayuhlah sama-sama kita mengikut serta mengamalkan sunnah Baginda mengikut kemampuan diri masing-masing. Jangan lupa untuk berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW pada setiap hari untuk memperoleh syafaatnya di akhirat kelak.Jika kita lupa hari ini, bermulalah dari sekarang. Kita tidak pernah terlambat untuk berubah.Dalam dunia ini tiada yang terlambat. Nabi tak pernah mengajar kita "terlambat"..masih sempat untuk diperbaiki walau esok nak kiamat..Ingatlah, Allah sentiasa membuka pintu taubatNya kepada kita..Hidayah itu milik Allah..Janganlah kita leka mengejar dunia kerana ia tak menjamin syurga. 
Sekian daripada saya, hamba Allah yang masih leka dan alpa dalam mentaati perintahNya....


______________________________________________

"Siapa yang mengajak kebaikan maka baginya pahala seperti pahala orang yang mengikutinya tanpa mengurangi pahala mereka sedikitpun, dan siapa yang mengajak kesesatan maka baginya dosa seperti dosa yang mengikutinya tanpa mengurangi dosa mereka sedikitpun." HR. Muslim
__________________________________________________

We will always be strangers to this world. Just think it like
this, we SHOULD be strangers and never get to comfortable. 
This world is like visiting someone you dont know that well. 
And when we leave [pass away], inshallah, we would go to 
our true home [Heaven]. This world is NOTHING. remember 
that!!Time passes fast this world will pass us right before our 
eyes. Just remember to stick to the right path.
ALLAHU AKBAR

_______________________________



JAGA DIRI! JAGA IMAN! JAGA HATI! =)


~Sebarkanlah ilmu ini, semoga ianya memberi manfaat kepada semua....
 Fi amanillah!~

Tuesday, December 27, 2011

Tahukah kamu wahai Adam??!




TAKUKAH KAMU WAHAI ADAM.. ??



 Seorang muslimah yang tak melayan lelaki


apabila ditegur, janganlah kau kata dia 


sombong.


Seorang muslimah yang tiada teman lelaki ,

 janganlah kau kata dia tak laku.



Seorang muslimah yang tegas dalam 

memelihara prinsip 

aurat , janganlah kau kata dia kolot.



Seorang muslimah yang tak pandang kau 

tika bersemuka , 

janganlah kau ingat kau hensem sangat 

sampai dia takut nak 

pandang.









TAHUKAH KAU WAHAI ADAM ,




Apa yang ada di sebalik sekeping hati

seorang muslimah itu ?

Ketahuilah , dia sedang berjuang 

memelihara hati engkau 

supaya tegar meletakkan Allah di atas 

singgahsana dalam 

hatimu .



Dia mahukan engkau , menjadi mujahid 

yang sibuk 

menegakkan kalimah haq berbanding 

melayani hawa nafsumu. 



Betapa dia sangat takut andai dirinya 

menjadi punca 

kelalaian hatimu dalam menunaikan haq 

Allah .



Betapa dia sangat takut andai dirinya 

mengkhianati haq 

Allah dgn mengambil alih singgahsana Allah 

dalam hatimu ..







~✿ The best love story for a Muslimah is finding another Muslim 
who makes their imaan (Faith) rise, 
who makes them want to gain more knowledge 
& become more pious! 
What is more blessed than that? Subhan’Allah. ~✿


______________________________________________________


 ‎~✿ Most couples express their love by saying 
“I’ll be with you until death do us part”, 
but it’s more beautiful for Muslim couples. 
For us, it’s “not even death will part us
 because we’ll be reunited in Jannah, Insya'Allah. ~✿


_____________________________________________________________


 ‎~✿I want a man who loves me for the sake of Allah, 
not for my heart or his desires for me because that way he will never hurt me, 
as that would be a betrayal to himself 
and his whole existence. ~✿

______________________________________________________


(^____^)v 

♥ peace with iman ♥ ~